2014. június 21., szombat

Új gombász!

Egyik kedves vadász Barátom keresett meg ismét, hogy most gombász tanfolyamra jár, és nincs gombász kése! Kérdeztem, mégis milyet szeretne? "SZÉPET"! Tömör választ, és szabad kezet kaptam. Aki (ha van ilyen, egy két fanatikus késimádótól eltekintve) követi a blogomat, tudja, már készítettem gombászkést, de annyira nem tetszett a formálya, hogy egy ugyan olyan formályút készítsek. Ezért tervezőasztalhoz ültem ismét, és készítettem vagy öt sablont, majd választottam. A penge böhler n695- ből készült, ami 3 mm-esre lett összekovácsolva. A markolatot stabilizált thuya burl fából készítettem, ami eszméletlen szép erezetű! Ezt két saját készítésű mozaik szegeccsel rögzítettem. A vége, ahogy a gombászkéseken lenni szokott, kapott egy kis ecsetet, söprögetni. De ami ismét egy kis újítás, a tok betétje, rendes kígyóbőr! Méreteit nem tudom, mivel soha se mérem meg a késeim, de nagyon jól használható, kézbeillő kis vas lett!

4 megjegyzés:

  1. Bakker ez a kacor király is húúúú de csínos!

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Balee !

    Azt mondják, Isten nem teremtett egyenes vonalat, mert az nem szép. Görbét, hajlítottat, annál inkább. Szépen játszol az ívekkel. Ja, és gyönyörű egység a markolat a szép mintázatával, és a csilivili mozaikszegeccsel együtt.

    AMA.

    VálaszTörlés
  3. Szia Ama!

    Isten is látta, hogy mi a szép.
    Nagyon ritka az a kés ami egyenes, és tetszik nekem. Bevallom, nálam a késtervezés úgy kezdődik, hogy meghajlítok egy fém vonalzót, megrajzolom az ívét, és kész a pengehát.
    Egyébként köszönöm a dícséretet!

    Balee

    VálaszTörlés