2014. február 22., szombat

Nagy-Vas!

Egy kicsit megsüllyedtem most a kések terén, ugyanis most jelenleg több a tervem, mint az időm! Azért befejeztem egyet nem olyan rég! Egyik ismerősöm keresett meg azzal, hogy készítsek neki egy igazi vadászkést. Megkért, hogy a "farmeros testvére" (aki követi a blogomat, az tudja, hogy egy régebbi késemről van szó) legyen a kiinduló forma, de szabjuk át rendesen, mert hosszúak az ujjai, így vastag, és hosszabb markolatot szeretne. De ugyebár, ha egy markolat hosszabb lessz, akkor arányába a pengének sem árt, ha megnyújtjuk egy kicsit. De ha ennyire hozzányúltunk akkor már változtattam az él ívén is. Màr a karton sablon nagyon megtetszett mind a gazdájának, mind nekem. Aztán rátértünk a markolat anyagára, és úgy határoztunk, hogy a fekete farmer panelok alá, piros papírmicarta fíbereket teszünk, és vörösréz szegecseket használunk. Tervek megvoltak, jöhetett a zaj, por, hő, műgyantaszag... De én ebbe a közegbe érzem magam jól! ( meg szerintem más késes is ) A munkafázisokat fényképeznem kellett, így ezt is meg tudom most mutatni. A penge a szokásos rugóacél, a markolat micarta, a tokja pedig fekete marhabőr, piros bőrbéléssel. Többet nem is írnék róla, hiszen szerintem a képek magukért beszélnek! Használd egészséggel, és örömmel ezt a szuper, nem kicsi kést, János!

9 megjegyzés:

  1. Szia Balázs
    Most is hoztad a formádat. A fekete a pirossal mindig nyerő. A szegecseléssel is hoztál valami ujjat. Jó lett. A micartát te készíted? Már egy ideje forog az agyamban de még soha nem próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Barna!
      Először is köszönöm a dícsérő szavakat!
      Én még soha nem dolgoztam gyári micartával, mindig én készítem magamnak!
      Próbálj meg készíteni minnél előbb, gyönyörű dolgokat lehet belőle kihozni!

      Balee

      Törlés
    2. Lehet hogy megpróbálnám, de küldhetnél egy rövid itinert, néhány jótanáccsal!
      Barna

      Törlés
    3. Szia Barna!

      Egy két tapasztalat.
      Műszálas szövetből még nem lett szép micarta, legjobb a pamut, vagy kevert szálas.(pl. Farmer)
      Én két fóliával bevont, üveglap között szoktam préselni, a szövet micartát, de nem nagy erővel, mert ha nagyon megpréseled, kifolyik belőle az összes gyanta, és túl szálas lessz csiszoláskor. Csak annyira kell megnyomatni, hogy kiegyenesegyen az összes réteg, hagyni kell, hogy maradjon menn bőven gyanta.
      A papír micartát (írólap, fénymásoló papír), egyáltalán nem préselem, hanem szivacsos, mini tedihengerrel kenem le egyenletesen, és csak egymásra lapolom, majd hagyom úgy megkötni.
      A gyanta kétkomponensű epoxi.
      Most ennyi jutott eszembe, de ha kérdésed van, ne habozz, szívesen segítek!

      Balee

      Törlés
  2. Szia Balázs!

    A képek tényleg magukért beszélnek, szép lett a kés!

    VálaszTörlés
  3. Szia Balázs!

    Tetszenek a késeid, ez utóbbi különösen szép lett.
    Nem ismersz véletlenül valakit Zalaegerszeg környékén aki képes és hajlandó is késpengét edzeni?

    Kösz/üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Péter!
      Először is köszönöm!
      De igen ismerek, ott ahova én is viszem hőkezelni!
      A többit e-mailbe megbeszéljük.
      balee69@gmail.com

      Balee

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés