2014. augusztus 7., csütörtök

Bugyli the one!

Sziasztok! Végre elkészült egy rég dédelgetett tervem! Elég fejlettnek éreztem már magam ahoz, hogy nekiálljak egy zsebkésnek. Tökéletes nem lett, de azt hittem, hogy az első darab használhatatlan lessz. Ez nem így történt, funkcionálisan tökéletes lett, esztétikailag meg legközelebb már tudom, hogy mire figyeljek. Na de egy kicsit a késről. Egy Náder kést vettem alapul, ami nekem nagyon megtetszett. Erről találtam egy cikket, ahol leírják a készítés folyamatait, ami természetesen sokat segített. Igaz például én a baknikat tömör rézből készítettem, nem lemezből, ez rendesen érződik a súlyán is, amit én egy késnél kifelyezetten szeretek. A penge anyagát a hőkezelő mestertől kaptam, de még ő sem tudta megmondani, hogy milyen szénacél. A lényeg, hogy az edzés után kiderült, kiváló penge lett. A rugó anyaga természetesen ugyan az. A platinák és a baknik sárgarézből, a panel betétek elöl szaruból, hátul pedig marhalábszárcsontból készültek. Egy kicsit a penge még szorul, de azt mondjág majd összekopik. Ez volt az első de már most tudom, hogy nem az utolsó. Nagyon jó volt vele szöszmötölni, és végre ismét valami újdonságot készíthettem.

4 megjegyzés:

  1. Na most erre mit mondjak? Oszthatom őket?

    VálaszTörlés
  2. Megleptél engem is rendesen. Ez már valódi mestermunka. Miket tartogatsz még a tarsolyodban?

    VálaszTörlés
  3. Szia Barna!

    Ennek még sajnos vannak gyerekbetegségei, de készíteni szertnék még belőle párat, hogy kinőlje.
    Aztán bicska téren vannak még terveim, sok nagyon szép magyar bicska létezik.
    Fejesgörbe, maskara, szalonnázó...

    Balee

    VálaszTörlés
  4. Üdv ! Kaphatnék esetleg egy elérhetőséget ? Érdekelne egy ilyen míves bicska . Már van jópár darabom de ez különösen tetszik !
    Köszönettel : Szabó Zsolt

    VálaszTörlés