2015. február 15., vasárnap

Lego, a kis piri csíkos!

Sziasztok! Ezt a formát már régebben használtam, bár méretileg az jelentősen nagyobb volt. Itt idmét törekednem kellett arra, hogy a penge megengedett méretű legyen. Nehezen de sikerült. Viszont a markolat. Sokszor megosztottam a markolatpanelokat függőlegesen, ferdén, ívesen, de vizszintesen még soha! Gondoltam itt az idő! Gyorsan el is készítettem a sablonját, majd a műhelyben lévő haveroktól hallottam egy ösztönző mondatot."Ezt nem tudod megcsinálni!" Hát persze, már fűrészeltem is darabokra egy venge hasábot. Sok sok csiszolás, illesztgetés, majd ragasztás után meg volt a markolat anyaga. Ezt követte csak a kés kivágása. A penge a szokásos böhler n 695, a bakni réz, a markolatba a piros csíkok papír micarta, a szegecsek pedig, fékcsőböl készültek. Rag.,csisz.,tok, és készen is lett egy újabb kis legális vágóeszköz!

4 megjegyzés:

  1. Balázs, befostam ezen a markolaton, le a kalappal!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Marci!

      Hát én is befostam mire megcsináltam!
      De örülök, hogy tetszik, és köszönöm a dícséretet!

      Balee

      Törlés
  2. Nagyon tetszenek amit csinálsz. Én is próbálkozom kés készitéssel.:) Egyelöre szénacéljaim vannak. nem rozsdamentesek. Vam szarum agancsok rézlemezem ugyhogy majd csak lesz valami. Csináltam már tizedik századi ijat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Laxli a Farkas!

      Az oldaladat, posztjaidat elnézegetve, kézügyesség terén konkrétan a keréknyomodra sem ülhetek! Nagggyon komolyak a munkáid, irigylésre méltó. Ami nagyon tetszett a sok hagyományőrző mestermű között, az a falra akasztott acélsodronyos PSE. Ezen tanultam én is, fasza kis darab.
      Na de mindenesetre nagyon büszke vagyok, hogy egy ilyen kézműves mester megdícsérte a munkámat. Köszönöm!
      Figyeld csak tovább a blogot, mert egy két kés már elő van készítve!

      Balee

      Törlés