2013. november 27., szerda

Vérfakasztó!

Egyik íjásztársam, és egyben jóbarátom is, aki már hozott nekem egypár szép csapágyat, beállított hozzám, hogy készítsek neki kést. Kérdeztem, hogy milyen legyen? "SZÉP", válaszolta ő. Fasza, veled is előbbre vagyok, sokat segítettél. Na nagynehezen ki tudtam húzni belőle annyit, hogy a markolat csak természetes anyagokból, és minnél több darabból legyen. Az első olyan késem volt, aminek először a markolat anyagát készítettem el, majd arra terveztem a kés formályát. Ami ugye nem kis munka volt, így segítség nélkül, mert fogalmam se volt mi tetszik neki. A panelek ipe fából, padukból, juharból, és bőrből állnak össze. A bakni bronzból készült, a penge pedig sleipnerből lett kiköszörűlve. Hőkezelés után a satupad teszten, ez a penge is kiválóan teljesített (csak a satupad néz ki egyre szarabbul) , kb. 58-59 höröcö. Felöltöztettem és hazahoztam megmutatni a kedvesemnek (na meg a fiamnak, de ő még csak rágókát lát benne). Életem párja olyan ügyesen fogta meg a tokot, hogy a bal kisujja lelógott róla, és a borotva éles kést akkora rutinnal rántotta elő, hogy az egész élhosszt végig tudta húzni az újjacskáján. Fél órás procedúra volt mire elállítottuk a vérzést. Nagyon sajnáltam, de gonosz is voltam, egy kicsit tudtam azért kuncogni rajta. Úgyhogy a kés fel lett szentelve még az elött, hogy a gazdája a kezébe fogta volna.

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm Szerelmem! Imádlak! :)

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Balee !

    Nem igazán találok szavakat...........! Az az, dehogyisnem. Tudod viszont mit sem találok még ? Hibát. Nem semmi, hogy ilyen korrekt mintát össze tudsz hozni, néhány ficni-fecni fadarabból. Nekem kicsit soknak is tűnik, de ez csak az én véleményem. Különben is, a markolat szertelenségét tökéletesen ellensúlyozza a penge, tökéletes egyszerűsége. A kettő együtt már nagyon is tetszik.

    AMA.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ama!

      Rátapintottál a lényegre.
      Ugyanis egy letisztult vonalvezetésű kést, egy teljesen egyszerű pengével, egy elegáns, de nagyon hasznos konvex élezéssel, és egy bonyolúlt markolattal álmodtam meg. De úgy látom, hogy ez az a pengeforma, ami szinte mindenkinek tetszik.

      Törlés