2013. május 21., kedd

Rezes ezredes!

Történt velem, hogy az egyik kedves barátom elvitt egy rég nem használt garázsba, és azt mondta, ha valami kell vigyem nyugodtan. Felcsillant a szemem, ott rengeteg "kincs" volt. De amin egyből megakadt a szemem, az egy 10 centis vörösréz volt. Abba a pillanatba megfogant a fejembe a hozzá való kés formája. Elővettem a 4-es crv-t, és már faragtam is. Tudtam, hogy a bakni vastagsága behatárolja, a markolat vastagságát is,úgyhogy szélesebbre kellett készítenem a biztos fogás miatt. És eltaláltam, nagyon tenyérbe illik! De mivel szegecseljem fel a vörösrezet? Hát sárgarézzel! Akkor eszembe jutott (amit már rég szerettem volna kipróbálni) Zé mester bejegyzése amiben bemutatta a sajátkezüleg elkészített mozaik szegecseit. Ez illeni fog hozzá.Elővettem a 8 mm-es fékcsövet, ami ugye megint csak vörösréz, és megtöltöttem 4 mm-es sárgaréz hozaganyaggal. Akkor már tudtam, hogy a fíbernek is sárgaréznek kell lennie. De melyik fa illik ehez a sok sárga fémhez? Próbálgattam, nézegettem és a vengère tettem a voksomat. Ragasztottam, zömítettem, csiszoltam és kapott pár réteg lenolajat, majd felraktam a kész kést a falra a többi mellé, és akkor jöttem rá, hogy ez a vas lett a legkomolyabb, a többinek a vezére. Hát ezért lett ő az ezredes. Tekintélyt parancsoló mind a súlya, mind a megjelenése a többi közt.

3 megjegyzés:

  1. Szervusz Balee !

    Tényleg komoly, már az első látásra is. Sőt, tovább megyek..............és majd valamikor jövök !

    AMA.

    VálaszTörlés
  2. De most komolyan. Az tetszik benne, hogy olyan nyitott bicskás lett. Tehát vékony lett a markolata. Ezt viszont te, a szélességgel nagyon jól ellensúlyoztad. A wenge pedig tuti befutó nálam is, főleg úgy, ha figyel a szálirányra, az ember fia. És te figyeltél ! Ja, és a vörösréz-sárgaréz arányok is optimálisnak tűnnek. Most pedig, én is megyek, és gyártok egy vadászkést, mert kedvet kaptam hozzá.

    AMA.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szevasz Ama!

      Köszönöm a dícséretet.
      Várom már az új késedet, mutasd ám meg egyből!

      Törlés