2013. április 21., vasárnap

A nagy kukhri

Kaptam két, nyers nagyából formárvágott kukri pengét. Megláttam benn a lehetőségeket, ezt öröm lesz elkészíteni. Hatos rugóacélból készült, elég tekintélyt parancsoló már maga a súlya is. Elővettem a mérsékelt égövi fáimat, amiket nagy becsben tartok, és összeválogattam. A markolat eleje kapott egy rozsdamentes baknit, majd mögéraktam a padukot, aztán vadnarancsot, és végül vengét. Az egész alá pedig feketedió fíbert raktam. Előtte a penge természetesen őssze lett tömörítve, majd edzve. Ősszeragasztottam, szegecseltem, csiszoltam, reszeltem majd lakkoztam, és ez lett belőle. Imádom! És természetesen nagyon keményen leteszteltem ezt is. Nem kis fákat vágtam ketté vele, és meg se látszik rajta.

5 megjegyzés:

  1. Szervusz Balee !

    Nehezemre esik kimondani ( még inkább leírni ) Tőled én csak tanulni tudnék. meg van benned minden készség, hogy a kezeidet elhagyja egy kés-ség ! Türelmes vagy, és amit még látok a késeiden, van szépérzéked. Ez belőlem hiányzik. a kukhrid markolatának kidolgozása sem hagy kívánni valót maga után. De azért mindjárt keresek egy olyan kést is a blogodban, amibe, ha csak egy kicsit is, de beleköthetek.

    AMA.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ama!

      Nem hiszem, hogy tőlem kellene itt bárkinek is tanulni, főleg nem neked.
      Olyan kés meg bőven van amiben hiba van, de kíváncsi vagyok minden véleményre mert abból lehet tanulni.
      Egyébként köszönöm a jó szavakat.

      Balee

      Törlés
  2. Szevasz Balee!

    Egyetértek Ama barátommal, szerintem is bő szépérzékkel és kézügyességgel áldott meg a teremtő, nagyon tetszik amit csinálsz!

    Egyébként a bőrdíszművességet gyakorolod még?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a bíztatást!
      igen gyakorlom még, sőt az nekem a főállásom.

      Törlés
  3. Én is csodálkozással nézem, hogy egy friss késfüggő (mint jómagam is) ilyen szépet tud alkotni.
    Gratulálok!
    Látom zalai vagy, én is, csak már Pesten lakom.
    Üdv:
    Ed

    VálaszTörlés