2013. május 11., szombat

Hegyes vadász!

Megint volt csiszi-csiszi köszörű, és íme ez lett a legújabb vas! Nem bírok leakadni a micartáról, főleg a farmerről. Rengeteg az ötletem újabbnál újabb elkészítésére, és így sajnos egy kicsit háttérbe szorul nagy kedvencem, a FA. Na de valamit erről a vasról. 5-ös rvl rugóacél, megedzve, kétszer visszaeresztve és a satupadhoz nagyon keményen odaverve. Nem tört, nem görbült, (a satupad viszont egyre csipkésebb) így folytattam a köszörűlést. Nagyon keményre sikerült , mert mire kireszeltem a pengehátat három reszelőm bánta. Kapott egy pár rozsdamentes baknit, fibert (amihez a kedvesem samponos flakonját használtam), aztán jöhetett a kék farmer, és piros póló micarta. Az élszalagot szálhuzottra hagytam, mert be kell vallanom megint türelmetlen voltam polírozni. A tokja még nem készült el, azt még meg kell álmodnom miből legyen.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Balee!

    Csak gratulálni tudok. Szép igényes késeket készítesz, és aok a saját készítésű micarta panelek is gyönyörűek. A kukri is gyönyörű, és az a gravírozott penge is. De hogy ne szálljon a fejedbe a dicsőség, azért egy kis kritikával is élek, ha nem baj. A tükörpolírozás előtt tényleg jó ha végigmész az / hogy is írta AMA / ugróiskolán. Hidd el, megéri, mert a polírozás minden kis hibát megmutat. Én ezért is nem polírozom fel a késeim. Meg félek tőle, ha belekapna a polírkorongba a kés éle, hány ujjam bánná. Az ilyen sorminta szerintem szebb lenne, ha valami savval / talán vas-klorid/ készítenéd. Már ha tud kezdeni valamit a penge anyagával.
    Ezek csak apró megjegyzések részemről, a lényeg persze továbbra is, hogy örömöd leld a késkészítésben.

    Üdvözlettel, Karesz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Karesz!
      Köszönöm a szép szavakat, és mégjobban köszönöm a kritikát, ugyanis ebből tanul az ember. A savazáson már rengeteget gondolkodtam, de még nem tudtam(eddig), hogy vas kloriddal készítik. Viszont azt mond meg nekem, hogy honnan lehet beszerezni a savat? Lehet valamilyen boltban vásárolni?Vagy van valami másik fajta sav ami jó acélra?

      Törlés
    2. Azt nem tudom Zé mivel maratja a pengéit, azt hiszem Zsombor blogjában olvastam ilyet. Ha jól tudom, a vas-III-kloridot szokták erre használni. Por formában lehet venni patikában (mivel vérzéscsillapító hatású), elektronikai boltokban (NYÁK lapot maratnak vele) és a neten (bár ez a szállítási költség miatt valszeg nem éri meg). Vízzel kell hígítani, de lehet hogy inkább szénacéloknál működik, a nagy krómtartalmú acélok lehet ellenállnak neki. Többet nem tudok róla, még nem használtam, bár kacérkodom a gondolattal. Másfajta savról meg nem hallottam.

      Üdv.

      Törlés
  2. Egyetértek Karesszal, nagyon szuper lett, bár én kritikával nem tudok szolgálni :)
    Gratulálok; Krisztián

    VálaszTörlés