2013. október 5., szombat

Kétszínű

Kész formával érkeztek hozzám, és elmondták az elvárásokat, igényeket. Megvan a kihívás egy ilyen munkába rendesen, belevinni úgy a saját elképzelésemet, hogy közbe szemelőtt kell tartanom a gazdája elvárását. Sikerült, egyből beleszeretett a késébe. A penge csapágykéreg, 5 mm vastag és 59-60 hrc kemény. Az egyik kritérium, hogy a pengehát reszelt díszítésű legyen. A markolatot vengéből faragtam ki, de úgy, hogy a szihács részét direkt belevágtam. Két mozaik szegeccsel rögzítettem. A markolat elejébe bele kellett építenem két, ezüstbe foglalt szemfogat, amit azt hiszem grandlinak hívnak. A képen a tok is elég díszes volt, természetesen semmiből nem is akarok, meg nem is tudok ugyan olyat készíteni, de szerintem ez is elég jól sikerült. Lényeg, hogy akinek kellett, annak nagyon tetszett.

4 megjegyzés:

  1. Szia Balázs!
    Nekem is nagyon tetszik!
    Ismét egy remekmű került ki a kezeid közül.

    VálaszTörlés
  2. Szeva Ed!
    Köszönöm a dícséretet, de ne túl sokat mert a végén még a fejembe száll.
    Már készülnek a következők.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. A történethez hozzátartozik, hogy a grandli valamikori gazdáját, egy kiváló páros 16-os gímbikát, a dédapám lőtte, 1930 táján, Erdélyben.

    VálaszTörlés