2013. december 26., csütörtök

Sokrétegű!

Sok alkatrész, sok munka, de szerintem megérte. Azért így indítok, mert ennek a vasnak a markolata, baknikkal együtt 25 elemből áll. Plussz a két díszítés az oldalain. A penge sleipner, konvex levezetőéllel, és bereszelt pengeháttal. Na ilyet már készítettem többet is. De markolat! Ennyi darabból álló markolatot még nem készítettem, és természetesen csak 5 perces uverapidom volt, merta 20 percig felhasználható elfogyott. Így kénytelen voltam kimenni a fűtött műhelyem elé a hidegbe ősszerakni a kést, hogy egy pár perc időt nyerjek, nehogy idő előtt megkössön a ragi. Természetesen szorosan, de a versenyt megnyertem. A két réz bakni után jött sorba egy vastag (6 mm-es) barna bőr, majd kettő vékony fekete. Ezt követően egy darab agancs, ismét két fekete bőr, és elkezdődött a játék. Egy vastag barna, egyik végére egy kicsit elcsiszolva ék alakba, majd egy vékony barna. És így ment a kés végéig. Enyhén összeszorítottam, másnapra már szétrobbantani se lehetett volna. Lenagyoltam, lecsiszoltam, a díszeket beleültettem, kapott három réteg lakkot, és már csúszhatott is bele, a formailag különc bőrtokjába. Az első réteg lakk után beleszerettem a színébe, a formályába, és elég nehezen adtam ki a kezeim közül, amikor elvitték ajándékba.

3 megjegyzés:

  1. Balázs!
    Nagyon szép lett ez is, ez már népművészet.

    Buék!
    Attila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Attila!

      Köszönöm a dícsérő gondolatot!
      Buék neked is!


      Balee

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés